Zum Inhalt springen

Cílevědomě směrem k budoucnosti. Již více než 150 let

1865 Klempířský mistr Jakob Eberspächer zakládá ve městě Esslingen am Neckar řemeslný podnik, jenž se brzy začíná specializovat na střešní zasklení v kovových rámech.

1894 Se synem Adolfem Eberspächerem nastupuje do podniku druhá generace.

1899 Umírá zakladatel firmy. Vedení podniku přebírá jeho manželka Friederike.

1900 Začínají se používat první stroje s elektrickým pohonem; počet zaměstnanců se zvyšuje na osmdesát.

1906 Do rodinné firmy nastupuje i druhý syn zakladatele, Dr. Paul Eberspächer.

1913 Založení první zahraniční pobočky ve Vídni.

1914 Továrna zahajuje provoz v dnešním esslingenském závodním areálu.

1925 Počet zaměstnanců vzrůstá na 350. Firma vyrábí skleněné střechy pro tovární haly, nádraží a vzducholodní hangáry, používané po celé Evropě.

1928 Otevření závodů na výrobu zasklení v Česku, Polsku a Itálii.

1929 Eberspächer zajišťuje zasklení milánského nádraží.
1931 Zahájení výroby automobilových tlumičů hluku.

1933 Zahájení vývoje topných systémů pro automobily.

1934 V hlavním sídle v Esslingenu začíná výstavba druhé části závodu; počet zaměstnanců se zvyšuje na 700.

1935 S Dr. Richardem Eberspächerem nastupuje do podniku třetí generace.

1938 Ve firmě Eberspächer začíná pracovat Richardův bratr Walter.

1939–1945 Nacistický režim firmu Eberspächer integruje do zbrojní výroby. Stejně jako celé řadě firem jsou jí přiděleni nuceně nasazení pracovníci. Za války firma poprvé vyrábí také díly pro letadlové motory.

1945 Po skončení 2. světové války začíná ve firmě působit Helmut Eberspächer, Richardův a Walterův bratranec.

1946 Eberspächer vyrábí nouzové produkty, jako jsou protézy, kovové kufříky nebo varné plotýnky.

1947 V Esslingenu se začíná pracovat na vývoji turbodmychadla.

1950 Dr. Richard Eberspächer umírá při nešťastné nehodě.

1953 Zahájení sériové výroby nezávislých topení.

1954 V Esslingenu z pásu sjíždí milióntý tlumič hluku.

1960 Eberspächer přebírá továrnu na kovovýrobky v sárském Neunkirchenu, kde buduje výrobu tlumičů hluku.
1965 Firma slaví sté narozeniny a dosahuje obratu ve výši 100 milionů marek. S Hansem Eberspächerem do firmy nastupuje čtvrtá generace.

1973 Eberspächer zakládá v Kanadě samostatnou distribuční společnost Espar Products, zaměřenou na topná zařízení.

1974 Do firmy přichází další zástupce čtvrté generace, Dr. Günter Baumann. Zahájení sériové výroby katalyzátorů pro osobní vozidla.

1975 Technologický průlom v podobě legendárního topení „B1L“: Jedná se o první topný systém, jenž se smí instalovat přímo do prostoru pro cestující. Eberspächer zároveň na trh uvádí první rádiová dálková ovládání.

1977 Eberspächer zakládá pobočku ve Velké Británii.

1978 Zahájení vývoje filtrů pevných částic pro osobní vozidla.
V 80. letech Eberspächer dále rozšiřuje svou mezinárodní působnost: Vznikají výrobní závody ve Švédsku, ve Francii a ve Švýcarsku.

1983 Německá spolková vláda stanovuje emisní normy, které vyvolávají nutnost používat katalyzátory.

1988 V Esslingenu začíná výstavba nového vývojového střediska.

1990 Firma slaví 125leté výročí.

V 90. letech Eberspächer zakládá další pobočky v Jihoafrické republice, ČR, USA, Anglii, Brazílii a Polsku.

1999 Zahájení sériové výroby elektrických přihřívačů dceřiné firmy catem. Podnik rychle zaujímá přední pozici na světovém trhu.

2000 S Martinem Petersem nastupuje do podniku pátá generace. Obrat firmy roste na 2,5 miliardy marek.
První léta 21. století Důsledné rozšiřování mezinárodní působnosti – mimo jiné v Indii, Číně, Rusku, Koreji a Japonsku.

2002/03 Zahájení provozu v detroitském vývojovém středisku a v závodě na výrobu katalyzátorů Eberspächer North America.

2004 Do firmy nastupuje Heinrich Baumann, jenž rovněž patří k páté generaci. Podnik se stává 100procentním subdodavatelem automobilového průmyslu a zahajuje odluku od výroby skleněných produktů.

2005 Eberspächer na výstavě IAA představuje zcela novou technologii tlumení hluku a akustického designu, jejímž základem je aktivní kompenzace hluku.

2008 Eberspächer vůbec poprvé nabízí vývojové nástroje pro elektronické propojení automobilových komponent pomocí sběrnicových systémů.

2009 Kvůli celosvětové hospodářské krizi klesá obrat podniku asi o 40 procent. Na Ženevském autosalonu Eberspächer představuje topná zařízení pro elektromobily.

2010 Vstup do oblasti klimatizace pro autobusy. Zahájení sériové výroby prvních vysokonapěťových topných systémů.

2015 Eberspächer se s hrdostí ohlíží za 150 lety firemní historie.

2017 V roce 2017 disponuje koncern Eberspächer přibližně 70 závody v 28 státech.